Het duurde even voor iemand het juist geraden had, omdat enkele van de referentiepunten op de foto al lang niet meer bestonden. Zo werd het poortje door een chauffeur jammerlijk stukgereden, en werd de poort vervangen door een houten exemplaar.
Nog problematischer was dat het vliegveld anno 2017 al lang niet meer zo uitgebreid is als 39 jaar geleden.
In de foto hieronder ziet u een ruwe schets van de oppervlakte die het oude vliegveld besloeg (witte lijnen) en de huidige oppervlakte (rode lijnen).
Hierdoor dachten veel deelnemers dat de poort zich bij nummer "3" bevindt op de kaart, terwijl het eigenlijk nummer "2" moest zijn.
Bovendien werd er later het Lintbos aangeplant, wat het uitzicht van de referentiepunten volledig veranderde.
Enkele tips om dit toch te achterhalen :
a) Het paaltje: als je goed kijkt, zie je dat het paaltje van de originele foto hetzelfde is als dat van de huidige houten poort. Enkel het hoedje ontbreekt, maar die is wel aanwezig aan de andere kant van de poort. Bovendien heeft het originele paaltje een beschadiging onderaan links net boven het eerste gat.
b) De bekende ronde vliegtuighangars zijn nergens te bespeuren op de originele foto. Dat is omdat deze veel te ver weg liggen en niet zichtbaar zijn vanop de originele plek. Als je echter een foto neemt van aan de nieuwe afsluiting van het vliegtuig (nummer 3) dan zie je ze wel !
c) het paadje dat links naar de calibratieschijf loopt. Dit is het enige pad op het hele vliegveld dat dezelfde vorm heeft en in dezelfde richting draait.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten